Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου 2016

Επιτέλους! προχωράμε... (121)

Εδώ και κάποια χρόνια που ασχολούμαι με το στρες και την αντιμετώπισή του, επαναλαμβάνω συχνά, πως αφού η κάθε μία από τις μεθόδους που αντιμετωπίζουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τις επιπτώσεις του στρες στον οργανισμό έχει βρεθεί πως βελτιώνει την υγεία, γιατί κανείς δεν έχει αποφασίσει να ερευνήσει την περίπτωση να μελετήσει την επίπτωση που έχει στην υγεία μία ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του στρες, η οποία θα περιλαμβάνει όλες τις πιο πάνω μεθόδους.

Η προσωπική μου εμπειρία από την ολοκληρωμένη
αντιμετώπιση του στρες (συνδυασμός πολλών βασικών μεθόδων), όπως διδάσκεται αυτή στο Ελληνικό Ινστιτούτο Αντιμετώπισης του Στρες (ΕΛ.ΙΝ.Α.Σ) είναι πολύ θετική. Υπερτασικοί έχουν πάψει να χρειάζονται τα φάρμακά τους, ενώ έχουν βελτιωθεί θεαματικά νέα σε ηλικία άτομα με νόσο Πάρκινσον και Σκλήρυνση Κατά Πλάκας.  

Τα περιστατικά δεν είναι, δυστυχώς, τόσα πολλά σε αριθμό, ώστε να αποτελέσουν στοιχεία κάποιας μελέτης για δημοσίευση. Ο κόσμος δεν είναι ενημερωμένος, ούτε οι συνάδελφοί μου, παρά τις τόσες προσπάθειες που έχω κάνει μέχρι τώρα, ώστε να συστήνεται από αυτούς ο τρόπος αυτός αντιμετώπισης των ασθενειών, έστω και δοκιμαστικά.

Έχω ήδη γράψει δύο βιβλία επάνω στο θέμα αυτό και ένα τρίτο βρίσκεται τώρα υπό έκδοση. Με αυτή την τριλογία επάνω στο στρες και την αντιμετώπισή του, νομίζω πως έχω εξηγήσει αρκετά αναλυτικά τις γνώσεις και τις απόψεις στις οποίες κατέληξα μέσα από αυτές, επάνω στο τόσο σημαντικό θέμα της αντιμετώπισης του στρες.

Σήμερα όμως, χάρηκα πολύ βλέποντας να δημοσιεύεται στο εξωτερικό μία μελέτη, στην οποία επιτέλους ερευνητές αποφάσισαν να συνδυάσουν όχι όλες, αλλά τουλάχιστον δύο από τις μεθόδους αντιμετώπισης του στρες, σε ασθενείς με κατάθλιψη: Την άσκηση και την χαλάρωση μέσω αυτοσυγκέντρωσης.

Στην μελέτη πήραν μέρος 22 ασθενείς με βαριά κατάθλιψη και 30 υγιή άτομα, και αντιμετωπίσθηκαν όλοι, με δύο συνεδρίες της μίας ώρας την εβδομάδα, επί 8 εβδομάδες, κατά τις οποίες έκαναν αυτοί μισή ώρα χαλάρωση μέσω αυτοσυγκέντρωσης και στη συνέχεια μισή ώρα αεροβική γυμναστική.

Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά! Οι ασθενείς με κατάθλιψη είχαν σημαντική ελάττωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης  μετά το τέλος των 8 εβδομάδων, ενώ συγχρόνως παρουσίαζαν  βελτίωση στις διάφορες μετρήσεις που τους έγιναν για τον έλεγχο της επαναλειψημότητας των σκέψεων σε σύγκριση με τα υγιή άτομα.
Οι ερευνητές θεωρούν πως ο συνδυασμός άσκησης και αυτοσυγκέντρωσης, βοηθάει τον εγκέφαλο να κάνει καινούργια νευρικά κύτταρα και να τα διατηρήσει υγιή.

Ακόμη και τα υγιή άτομα παρουσίασαν βελτίωση της διάθεσής τους μετά τις 8 εβδομάδες της έρευνας. Το συγκινητικό ήταν, όμως, όπως λένε οι ερευνητές, πως μία από τις ασθενείς με κατάθλιψη δήλωσε, πως η έρευνα αυτή της έσωσε τη ζωή!

Επιτέλους, λοιπόν…
Άρχισαν να ερευνώνται συνδυασμοί μεθόδων αντιμετώπισης του στρες σε νοσήματα. Εύχομαι οι έρευνες να πληθύνουν σύντομα και να αυξηθούν οι μέθοδοι που θα προστίθενται στους συνδυασμούς.

Με αγάπη

Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.