Κυριακή, 13 Σεπτεμβρίου 2015

Η δύναμη της θέλησης και η αντιμετώπιση του στρες (80)


Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Με τον όρο «μεταβλητότητα του καρδιακού ρυθμού» εννοούμε, την επιτάχυνση που παρουσιάζει η καρδιακή συχνότητα κατά την εισπνοή και την επιβράδυνσή της κατά την εκπνοή. 
Η αλλαγή αυτή στον καρδιακό ρυθμό οφείλεται στη δράση των δύο κλάδων του αυτόνομου νευρικού συστήματος (συμπαθητικού-παρασυμπαθητικού). Των νεύρων δηλαδή που βρίσκονται σε όλα τα σπλάχνα μας και που η ιατρική πίστευε μέχρι πρότινος πως  η λειτουργία τους δεν εξαρτάται από την θέλησή μας, γι αυτό και ονομάστηκε
το σύστημα αυτό «αυτόνομο». Τώρα ξέρουμε όμως πως επηρεάζεται η λειτουργία του από τα συναισθήματά μας. 

Όσο μεγαλύτερη η διαφορά που παρατηρείται στον καρδιακό ρυθμό ανάμεσα στις φάσεις της εισπνοής και της εκπνοής, τόσο καλύτερα φαίνεται να λειτουργεί το αυτόνομο νευρικό σύστημα και τόσο καλύτερη η αντίσταση που έχει ένα άτομο στα στρες της ζωής.
Γιατί τώρα ξέρουμε, πως το στρες αυξάνει τη λειτουργία του συμπαθητικού, αυξάνοντας την καρδιακή συχνότητα, ενώ η χαλάρωση, μειώνει την καρδιακή συχνότητα, αυξάνοντας τη δράση του παρασυμπαθητικού.  Όσο μεγαλύτερη είναι αυτή η διαφορά της καρδιακής συχνότητας, τόσο καλύτερη φαίνεται να είναι η αντοχή ενός ατόμου στο στρες.

Το ενδιαφέρον, σχετικά με αυτό το ζήτημα, που έρευνες αποκάλυψαν είναι, πως τα άτομα που έχουν μεγάλη μεταβλητότητα καρδιακού ρυθμού, έχουν και μεγαλύτερη δύναμη θέλησης και επιτυχία στη ζωή!

Και το ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι πως,  οι ασκήσεις αναπνευστικής χαλάρωσης, σαν αυτές που σας έχω δώσει σε μικρά βίντεο και εγώ στο κανάλι μου στο Youtube,  βοηθούν στην αύξηση της μεταβλητότητας του καρδιακού ρυθμού και επομένως ενισχύουν την δύναμη της θέλησης και οδηγούν σε επιτυχία στη ζωή.

Η άσκηση, έχει καταδειχθεί  πως, βοηθάει προς αυτή την κατεύθυνση επίσης.  Η ψυχολόγος Dr. McGonigal περιγράφει σε βιβλίο του έρευνα, στην οποία έδωσαν σε άτομα που δεν είχαν γυμναστεί στη ζωή τους καθόλου, κάρτες εγγραφής σε γυμναστήρια και τους ζήτησαν να αρχίσουν να ασκούνται, ενώ συγχρόνως οι ερευνητές κατέγραφαν και άλλες παραμέτρους της ζωής τους που έδειχναν την δύναμη της θέλησής τους, όπως τη διατροφή τους, τα χρήματα που ξόδευαν αυτοί σε αγορές, το κάπνισμα, την κατανάλωση καφέ κ.λπ

Στην έρευνα φάνηκε πως στην αρχή, τα άτομα που πήραν μέρος στην μελέτη αυτή, άρχισαν να πηγαίνουν στο γυμναστήριο μία φορά την εβδομάδα και σιγά-σιγά, κατάφεραν να πηγαίνουν δύο φορές την εβδομάδα. Στο τέλος της έρευνας, τα άτομα που είχαν καταφέρει να γυμνάζονται λίγο περισσότερο, είχαν εμφανίσει αλλαγές και  στις υπόλοιπες παραμέτρους της ζωής τους τις σχετικές με τη δύναμη της θέλησης, παρ ότι αυτό δεν τους είχε ζητηθεί! Είχαν, δηλαδή, βελτιώσει τη διατροφή τους, διακόψει το κάπνισμα και τους πολλούς καφέδες, κ.λπ

Τόσο η άσκηση όσο και η αναπνευστική χαλάρωση είναι τρόποι αντιμετώπισης του στρες, όπως πολλές φορές σας έχω πει. Και οι δύο μέθοδοι βοηθούν, όπως αποδεικνύουν οι έρευνες, στην βελτίωση της μεταβλητότητας του καρδιακού ρυθμού, και την ενδυνάμωση της θέλησης, που οδηγεί σε πιο υγιεινή και επιτυχημένη ζωή. 
Σκεφθείτε το σοβαρά, φίλες και φίλοι και αρχίστε (όσοι δεν το κάνετε ήδη) μια προσπάθεια να βελτιώσετε την υγεία και τη ζωή σας.

Με αγάπη

Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.