Τρίτη 5 Αυγούστου 2014

Χωρίς κοπριές εφέτος (27)


Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Καιρό έχω να σας μιλήσω για κηπουρική.  Γι αυτή την τόσο καλή μέθοδο άσκησης σώματος και ψυχής. Σήμερα θα το κάνω όμως, γιατί η υπερηφάνεια μου  ξεχείλισε και πρέπει να την μοιραστώ με κάποιον…

Ο κήπος μου εφέτος είναι στα καλύτερά του, τόσο από πλευράς καρπών όσο και από πλευράς λουλουδιών. Τόσο που έχω αρχίσει να αναρωτιέμαι τι συμβαίνει.
Το πιθανότερο είναι, μάλλον, να τον έχει ευνοήσει ο καιρός, που διατηρείται ακόμη σχετικά δροσερός,  παρ ότι βρισκόμαστε στον Αύγουστο.  Στο νησί μας πέφτει και  καμιά  βροχή πότε-πότε, και έτσι τα πράγματα έχουν γίνει πολύ ευκολότερα για τον κηπουρό εαυτό μου. Λιγότερα τα ποτίσματα, ευκολότερο το ξεχορτάριασμα, μεγαλύτερη τελικά η απόλαυση του κήπου.

Πρώτη φορά έχω απολαύσει τόσο πολλές και νόστιμες ντομάτες.  Και να σκεφθεί κανείς πως εφέτος, δεν έβαλα ούτε κοπριά ζωική, ούτε φύκια στο έδαφος, όπως έκανα παλαιότερα. Δεν λίπανα με τίποτα τον κήπο, γιατί δεν σκόπευα να ασχοληθώ με την λαχανόκηπο, λόγω φόρτου συγγραφικής δουλειάς. Επειδή όμως είχα μερικούς σπόρους ντομάτας από την περσινή μου καλλιέργεια, λυπήθηκα να πάνε χαμένοι και τους έσπειρα.  Και όταν έφτασε η ώρα να τους φυτέψω στα παρτέρια, έβαλα σε κάθε μικρή λακκούβα που έσκαψα, δύο χούφτες χώμα για γλάστρες και δύο χούφτες κομπόστ από τα λαχανικά και το κουρεμένο χόρτο, που στοιβάζω και αφήνω να σαπίσει  σε μια μεριά του κήπου.


Σαν άρχισαν όμως να μεγαλώνουν και να δυναμώνουν οι ντομάτες, αποφάσισα να φυτέψω και άλλα λαχανικά, και έτσι κατέληξα να έχω και πάλι, όπως βλέπετε, ένα μποστάνι μικρό, που όμως με προμηθεύει καθημερινά με όλα τα φρούτα και τα λαχανικά που χρειάζομαι και μου δίνει και την μεγάλη ευχαρίστηση να χαρίζω πότε-πότε βιολογικά μεγαλωμένα προϊόντα σε φίλους και γνωστούς.


Έχει μια μαγεία η ενασχόληση με τη γη και τα προϊόντα της . Και είναι μεγάλη απόλαυση να γεύεσαι έναν καρπό που μόλις έκοψες από το φυτό. Πέρα από τη πολύ καλύτερη γεύση  του, το κόψιμό του αυτό σε κάνει να ευγνωμονείς το φυτό που σου τον χάρισε, και την ίδια τη μάννα γη που το μεγάλωσε…
Και αυτό είναι ένα θετικό συναίσθημα που χαρίζει υγεία.

Με αγάπη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.